Maries favoritter

Maries favoritter

Her finder du mine favoritopskrifter, som hjælper til den sunde livsstil og samtidig giver mulighed for lækkerier og nemme løsninger til den travle hverdag uden at gå på kompromis med sundheden og uden at føle afsavn.

Chiagrød som proteinboost

Min absolutte favoritdessert eller mellemmåltid!

Smager af slik, ligger godt i maven og hjælper til at øge proteinindtaget i forbindelse med måltider, hvor det kan knibe.

Og så er den suveræn at have med på farten!

Chiadessert med mangopuré

Selve chiagrøden er ikke sød, men den er fuld af protein og gode omega 3 fedtsyrer.

Rosiner og kakaonibs giver lidt sødme og knas.

Frøknækbrød

Frøknækbrød

De bedste knækbrød med lavt glykemisk indeks.

Super som tilbehør eller mellemmåltid og fantastisk alternativ til købeknækbrød.

Græsk salat og sprød kylling

Græk salat og lækker kylling tilberedt i airfryeren.

Så bliver det næsten ikke mere forårsagtigt.

Græsk salat og sprød kylling

Gulerodsboller

En rigtig god hverdagsbolle, der er hurtig og nem at lave.

Vil du gerne undgå gulerødder eller variere den, så brug squash i stedet.

Kødsauce med kylling og grøntsager

Er du, dine børn eller børnebørn glad for den klassiske kødsauce og vil du gerne skære ned på forbruget af oksekød?

Så erstat det med hakket kylling og tilsæt alle de grøntsager, du kan komme afsted med!

Proteinpandekager

Kan bruges til det hele; morgenmad, frokost og aftensmad med grøntsager og med kødfyld, fx. kyllingefilet, laks eller lignende.

Søde mandler

De er gode i salaten, som dessert, i chiagrød, ovenpå græsk yoghurt og at have med i tasken på farten!

De er inspireret af en opskrift, jeg fik på kostuddannelsen hos Nymanns, hurtige og nemme og altid på glas herhjemme.

Squashboller

Øg dit indtag af grøntsager – smid dem i bollerne!

Endnu en favorithverdagsbolle.

BEDRE LIVSKVALITET
T: 61260439
Mmarie@bedrelivskvalitet.dk