Søde mandler

Søde mandler

De er gode i salaten, som dessert, i chiagrød, ovenpå græsk yoghurt og at have med i tasken på farten!

De er inspireret af en opskrift, jeg fik på kostuddannelsen hos Nymanns, hurtige og nemme og altid på glas herhjemme.

Jeg blander dem oftest med en håndfuld cashewnødder – det giver lige lidt ekstra luksus og ser dejlig dekorativt ud.

Mandlerne blandes med Fibersirup i stedet for sukker – Fibersirup indeholder, som navnet indikerer, fibre, da det er baseret på flydende kostfiber og så påvirker det ikke vores blodsukker – det kan vi li’!

Sådan gør du!

  • Bag 300 g mandler og evt. en håndfuld cashewnødder ved 180 g i 10 min.
  • Bland et par spsk Fibersirup og et par tsk vaniljepulver i en skål
  • Kom mandlerne i og bland godt
  • Læg dem til tørre på bradepanden og skil dem ad inden de puttes kolde på glas.

MUMS!

Mandler

Er en kilde til kostfibre, protein og magnesium. Kostfibre er godt for fordøjelsen, protein er en byggesten til kroppen, der giver mæthed. Magnesium er godt for vores muskler, stofskifte, hjertefunktion og blodtryk, bare for at nævne lidt.

BEDRE LIVSKVALITET
T: 61260439
Mmarie@bedrelivskvalitet.dk